FOTO: www.balansa.si

Petek bo dan za slackline (gurtno)! Pridite testirati novo pridobitev pred plezalnim centrom, slackline park, kjer bo možno kadarkoli napeljati do 7 gurten (slacklin-ov), v posebej za to narejena sidra. Ta petek, 30. maja 2014, bomo poskusno napeljali vsaj 4 gurtne v dolžini 8, 15, 30 in 45 metrov, da bo lahko vsak preizkusil svoje ravnotežje. Na večernem predavanju, ki se prične ob 20.30. uri, nam bo MIHA ŠKOF (Društvo Balansa slackline), idejni pobudnik slackline kulture v Sloveniji in mojster v lovljenju ravnotežja visoko nad tlemi, pokazal, zakaj je gurtnanje meditacija, nam povedal, kako lahko gurtna pomaga pri plezanju  in nas ob dobri glasbi zbalansiral do konca. Začnemo ob 17. uri!

Hoja po gurtni je …

Dean Potter, ki si ga slacklinerji lastijo :) kot guruja slacklina, pravi, da je hoja po gurtni “hyperawareness state of mind” (mentalno stanje hiper zavedanja).  Miha Škof, začetnik in idejni pobudnik slacklife gibanja v Sloveniji ter ustanovitelj in vodja društva Balansa slackline, pravi, da je: “hoja po gurtni oblika meditacije, ki nas uči zavedati se vsakega momenta in biti totalno prisoten pri čemer koli že smo. To stanje lahko opišemo tudi kot “flow” stanje, ko “pademo” v dejavnost, ki jo počnemo in nas tako absorbira, da odmislimo vse ostalo in imamo zato od dejavnosti največji (optimalni) izkoristek (fizični in čustven).”   Vam zveni znano – kot da bi se znašli sredi stene, kaj ne?

Kako nam gurtna pomaga pri plezanju?

Z gurtno razvijamo telesne veščine, občutek za celotno telo, ravnotežje, odzivnost, spretnost, umirjanje telesa z dihanjem, igrivost.

“Slackline je tudi idealen rekvizit za krepitev kolenskih vezi, gležnjev in kolkov. Zaradi hitrih majhnih gibov zmanjšujemo nepravilne razporeditve teže v sklepih kar izboljšuje statiko telesa. Pri tem tudi ojačamo ligamente. Je idealen za jačanje centralnega dela telesa (core), pravijo pa tudi, da hoja po gurtni pomlaja, koristi možganom pri učenju …”

“Flow” meditacija na gurtni

Miha učenje hoje po gurtni in trikov nadgrajuje s flow meditacijo.   “Hoja po gurtni je zelo dober način za raziskovanje flowa, saj nam za to ni potrebno izzivati nevarnosti tako kot pri nekaterih športih, ki te prisilijo v flow (downhill, surfanje velikih valov, base jumping, motocross…). Ni važno, na kakšen način dosežemo tako stanje zavesti, naj bo to na gurtni, pri pomivanju posode, programiranju ali pa pri klasični meditaciji v sedečem položaju. Pomembno je, da poznamo dejavnost oz. imamo svoj način, ki nas lahko pripelje do stanja boljšega zavedanja, kakršnega si po načelih lastnega ega, normalno ne moramo predstavljati. Končni rezultat je povsod enak in pozitiven; umiritev uma, sprostitev živčnih sinapsi ter stanje višjega zavedanja. Posledično se nam uredijo misli, stvari postanejo preproste, bolj smo povezani s samim sabo in ostalimi in zato se počutimo dobro, tudi, če imamo veliko problemov, ki nas pestijo. Gremo preko sebe in svojih problemov, ki jih kasneje zato lahko rešimo. Ugotovimo, da, če že, tekmujemo le s samim seboj. Premagati samega sebe nam da veliko večje zadovoljstvo kot pa premagati nasprotnika!”

Seveda pa ne smete kar vsemu slepo verjeti, prepričajte se sami! Balansa in Miha Škof vam bosta v petek, 30. maja 2014, pri tem pomagala in poskušala pokazati, kako se to da doseči na slackline-u.

Komentarji